Летни музикални вечери на Античния форум „Августа Траяна” в Стара Загора

Летните музикални вечери на Античния форум „Августа Траяна” стартират на 30 юни и 1 юли с два спектакъла на рок операта „Есмералда-Парижката Света Богородица” по музиката на Рикардо Кочанте, оркестрация за рок група и симфоничен оркестър Людмил Горчев. Премиерата на хитовия спектакъл се състоя миналото лято на сцената на Античния форум с изключителен успех, след това бе представен в различни градове на България и в столицата и продължава да възхищава публиката и да бъде едно от най-очакваните събития в афиша на Старозагорската опера. Впечатляващата продукция с невероятната хореография на световно признатия балетмайстор Марио Пиаца и с изключителния  изпълнителски състав, който надскача постиженията и на световните образци, ще блесне в две поредни вечери. Зрителите ще аплодират своите любимци: Михаела Филева ще бъде в ролята на Есмералда, Марин Русинов – в ролята на Фроло, Николай Моцов ще бъде в ролята на Гренгоар на 30.06, а неговият ученик Стоян Буюклиев ще дебютира в тази роля на 1 юли, Борис Тасков ще бъде Квазимодо, Богомил Спиров – Феб, Александър Панайотов -Клопен, Гергана Николаева – Фльор де Лиз. Участват оркестър, хор, балет, Детско-юношеската студия за опера и балет на Държавна опера-Стара Загора, представители на Прабългарската школа за оцеляване Бага-Тур.Диригент Владимир Бошнаков, хормайстор Младен Станев.

Автор на изключителната музика е Рикардо Кочанте, вдъхновен от великата едноименна творба на Виктор Юго. Оркестрацията за голям симфоничен оркестър и рок група е на Людмил Горчев. Либретото е написано от Люк Пламондон. Романът е най-известното произведение на Виктор Юго, една от най-четените книги във Франция, преведена на десетки езици. Освен многобройните екранизации по мотиви на романа са създадени балети и мюзикъли. Самият Юго смятал, че “Парижката Света Богородица” може да послужи като основа за опера и дори самият той написал либрето.

 „Водещ е монтажният кинопринцип, с резките и контрастни преходи, екстремалните и нагнетени сцени, драматургично заложени и подпомогнати от минимализма и лаконичността на музикалната форма, съвременния ритъм и метрум, произтичащи от самия концепт /модел на жанра рок опера. Хорът, който е главно действащо лице,  присъства като метафора на Катедралата, на Съдбата, на Провидението и Висшия разум” – акцентира режисьорът Виолета Горчева.

Хореограф на „Not’r dame…” е световно известният Марио Пиаца: „Говорейки за „Not”r dame” говорим за любовта и за смъртта. Тези две теми, свързани с танца са винаги заедно. В тази опера аз съм ловец на перли. Всеки певец, всяка нота, всяко движение на танцьора са хореографска и музикална концепция. Всеки работи и знае партията и на другия. Всеки започва или прекратява живота на другия. Това е моята философия, която дадох на заглавието. Всяко хореографско движение съм поставил така че да експресирам живота и смъртта. Когато обърнете внимание на символичните жестове на танцьорите или това, което се нарича мудра, това подчертава всяка музикална нота и всеки литературен текст. Заявявам, че трупата, с която работя „Парижката Света Богородица“ е на много високо ниво. Отправям своите комплименти към Държавна опера Стара Загора, за това, което виждам. Всички работим в прекрасна хармония …“- споделя Марио Пиаца.

Когато през 1998 година мюзикълът „Парижката Света Богородица” е представен за първи път в Париж, той прави такъв фурор, че след година вече е вписан в Книгата на Гинес заради интереса, който предизвиква. Продажбите му на DVD носители изпреварват тези на блокбъстъри като „Батман“ и „Игра на тронове“.



За да предоставяме персонализирани данни, ние използваме "бисквитки" или подобни технологии. Натискайки бутона "Приемам" или сърфирайки из сайта ни, Вие се съгласявате да използваме данните Ви. View more
Приемам
Отказвам